• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

"TALENT WYGRYWA MECZ, ALE PRACA ZESPOŁOWA I INTELIGENCJA WYGRYWA MISTRZOSTWA"

Blog służy prezentacji prac superklasy, mądrych i sympatycznych dzieciaków, które mogą wiele!

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Ruszaj z nami po przygodę! WebQuest

WebQuest "Ruszaj z nami po przygodę!"

Proces

Podzielimy się na grupy pięć grup. Pomoże nam w tym losowe koło: https://tools-unite.com/tools/random-picker-wheel?names=zielony,żółty,czerwony,brązowy,niebieski

Wylosowany kolor przyporządkuje Was do określonej grupy, pamiętajcie, że w grupie nie może być więcej niż sześć osób.Każda grupa wybiera lidera. Nauczyciel jest Waszym doradcą. Pytajcie, jeśli macie wątpliwości. Wyznaczcie jedną osobę, która będzie łącznikiem między nauczycielem a resztą grupy.Ustalcie, kto będzie odpowiedzialny za sprawy techniczne. Uważnie czytajcie materiały. Wybierajcie i notujcie to, co będzie przydatne.Najbardziej wartościowe zaproponujcie jako źródło informacji i dodajcie do bibliografii (przekażcie liderowi). Dobierzcie materiał, który wykorzystacie podczas prezentacji. Pamiętajcie o prawach autorskich, sprawdzajcie strony, z których skorzystacie.Przygotujcie wspólnie plan, co i jak po kolei chcielibyście pokazać innym w klasie. Stwórzcie prezentację, wspomagajcie się w pracy (możecie wykorzystać Dokumenty Google).

 

 

Grupa zielonych- poszukiwacze krain geograficznych

Grupa żółtych- kartografowie

Grupa czerwonych- badacze kultury, obrzędów

Grupa brązowych- historycy

Grupa niebieskich- poszukiwacze stereotypów

 

Grupa zielonych- poszukiwacze krain geograficznych

Wykonajcie album lub prezentację multimedialną, w których zaprezentujecie krainy geograficzne, które przemierzali Staś i Nel. Powinny się tam znaleźć następujące informacje: położenie geograficzne, klimat, roślinność, zwierzęta, ciekawostki na temat tych krain. Zamieście ilustracje tych miejsc, nie zapomnijcie o prawie autorskim, wskażcie autora ilustracji, którą wykorzystaliście w swej pracy.

Grupa żółtych- kartografowie

Wykonajcie mapę Afryki, zaznaczcie na niej miejscowości, w których przebywali bohaterowie powieści. Stwórzcie folder turystyczny, w którym zaprezentujecie te miejscowości (położenie, liczbę ludności, krótki rys historyczny). Zaznaczcie w nim, jaką przygodę przeżyli tam bohaterowie, wskażcie atrakcje turystyczne tych miejsc. Możecie zamieścić ilustracje tych miejsc, nie zapomnijcie o prawie autorskim, wskażcie autora ilustracji, którą wykorzystaliście w swej pracy.

Grupa czerwonych- badacze kultury, obrzędów

Waszym zadaniem będzie zbadanie kultury i obrzędów, które poznali bohaterowie powieści, podróżując po Afryce. Zwróćcie uwagę na: wierzenia plemion (np.: duch Mzimu), rolę szamanów  w życiu afrykańskich plemion, obrzędy, np.: zawieranie braterstwa krwi. Nie zapomnijcie o wierzeniach Arabów i Sudańczyków. Wiadomości, które znajdziecie i wybierzecie, ujmijcie w formę prezentacji.

Grupa brązowych- historycy

Waszym zadaniem będzie znalezienie i przetworzenie informacji historycznych o: budowie Kanału Sueskiego , o przyczynach powstania Mahdiego i jego przebiegu. Zastanówcie się, jak te wydarzenia zostały wykorzystane przez Sienkiewicza do budowania napięcia. Nie zapomnijcie o postaciach historycznych, które inicjowały lub współtworzyły te wydarzenia historyczne. Wykorzystajcie Worda lub PowerPointa.

Grupa niebieskich- poszukiwacze stereotypów

Powieść Sienkiewicza powstała na początku XX wieku, dlatego też odnaleźć w niej można różne stereotypy. Zanotujcie, czym są stereotypy. Następnie odpowiedzcie na pytania: W jaki sposób autor przedstawia mieszkanki i mieszkańców Afryki w swojej powieści? Jakie cechy im przypisuje?

Czym różnią się Kali, Mea, Mahdi czy inni mieszkańcy i mieszkanki Afryki od Stasia, Nel i innych Europejczyków? Dlaczego opisy z lektury są krzywdzące dla Afrykanów i Afrykanek?

Zadania dla lidera grupy.

1.    Przydziel każdemu członkowi zadanie.

2.    Motywuj swoją grupę, aby jej członkowie jak najlepiej wykonywali zadania. Wszyscy pracują na wspólny efekt.

3.    Zdawaj nauczycielowi relację z postępów w pracy nad zadaniem.

4.    Czuwaj nad przygotowaniem prezentacji w terminie.

5.    Zbierz i opracuj bibliografię .

6.    Zaplanuj ustne wystąpienie (sam lub z zespołem) - prezentacja wyników.

7.    Pamiętaj! Twój głos jest decydujący!

 Źródła

Głównym źródłem informacji będą zasoby internetu. 

https://epodreczniki.pl/a/afryka---strefowosc-klimatyczna-roslinna-i-glebowa/DaMi72Fls

 https://polegytravels.pl/port-said-miasto-miedzy-afryka-azja/

https://pl.wikisource.org/wiki/W_pustyni_i_w_puszczy/XXXVIII

https://slideplayer.pl/slide/811000/

https://2l.pl/artykul-31496.html

https://klp.pl/w-pustyni-i-w-puszczy/a-8562.html

https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/Mahdi-z-Sudanu;3936213.html

https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/Sueski-Kanal;3981099.html

https://drive.google.com/file/d/1F1x7jLUis5XK3eCse_vzoUMcRXx57wXe/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1_TJbsZdRohcJkJ9d4Z_bB6RbJH3RTRpH/view?usp=sharing

 KRYTERIA OCENY

 

Wymagania

Podstawowe

(1 punkt)

Pełne

(2 punkty)

Rozszerzone

(3 punkty)

Punktacja

Wartość merytoryczna opracowania

Potraktowanie tematu bez selekcji materiału, z błędami mery­torycznymi

Pełna realizacja tematu, duża ilość informacji

Wiele ciekawie

przedstawionych

i logicznie

uporządkowa­nych

informacji

Ciekawostki związane z prezentowanym zagadnieniem

0–3

Sposób przedstawienia

informacji

Prezentacja  jest niekompletna lub mało czytelna

Prezentacja,  jest ciekawa, interesująca w odbiorze, graficznie, bez błędów.

Wszystkie wiadomości, obrazy, filmy, teksty są ciekawie, staran­nie poukładane, przejrzyste i wzbogacone fachową, starannie zgromadzoną, wiedzą

0–3

Umiejętność współpracy w grupie

Większość grupy pracuje indywidualnie, liczne konflikty

Dobra współpraca i organizacja pracy w grupie, podział prac według predyspozycji uczestników

Doskonała współpraca całej grupy.

0–3

Estetyka, pomysłowość wykonania pracy

Prezentacja mało czytelna, słaby dźwięk, muzyka, nie zachęcająca do czytania

Dobra prezentacja, ciekawie wykonana, zachęcająca do czytania

Doskonała prezentacja, współgranie muzyki, dźwięku, obrazu, czytelny przekaz

0–3

 

Skala oceniania

Możecie zdobyć maksymalnie 12 punktów.

 

PUNKTY

OCENY

12-11

celujący

10-9

bardzo dobry

8-5

dobry

4-0

   dostateczny      

 

 

 

 

 

02 lutego 2021   Dodaj komentarz
projekty humanistyczne  
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz

Polonistka-1973 | Blogi